Nabízím práci z domova, zn.: více info do zpráv

Jistě jste je na Facebooku už zahlédli. Lákavé nabídky práce z domova, ke kterým nemusíte mít žádné specifické dovednosti, zato ale popsané jako nábor tajných agentů. Stačí sice jen počítač a chuť pracovat, ale nikde není ani zmínka o názvu firmy či náplni práce a více informací dotyčný poskytne jedině do soukromých zpráv. O co obvykle jde a jak si i bez soukromých zpráv zjistit, s čím máte tu čest? Na to se podíváme právě v tomto článku.

Jste-li matka na mateřské/rodičovské, student, důchodce či nízkopříjmový pracující a chcete svou finanční situaci jakkoliv zlepšit, stáváte se lovnou zvěří náborářů katalogového prodeje (lidí z již zmíněných skupin, kteří „zázračně prozřeli“ a už se v MLM vezou). Pro mnohé z nich jsou jistotou nejen daně a smrt, ale také „zaručený přivýdělek“, „100% výdělek“, „stroj na peníze“, „plně automatický pasivní příjem“ – a neváhají tím v celé své dobrotě spamovat skupiny na Facebooku. Každý jejich příspěvek končí formulkou „komentáře nestíhám číst, více info do zpráv“, ti technicky zdatnější rovnou možnost komentování příspěvku vypínají. A jak zjistíte, co dotyčný nabízí, aniž byste mu museli napsat?

Jak si dotyčného proklepnout

  • Podívejte se mu na profil, může tam sdílet příspěvky, které napoví, v čem jede.
  • Podívejte se mu na přátele, pokud má hned několik z nich jako zaměstnání uvedenou MLM firmu, pak jistě víte, odkud vítr vane.
  • Podívejte se na skupiny, jichž je členem (profil, záložka „další“, kliknout na skupiny – viz printscreen pod tímto výčtem). Vidíte-li desítky skupin z celé republiky (přivýdělek, práce, maminky, bazárek), mezi nimiž i MLM či dokonce skupiny konkrétní MLM společnosti, je to jasné. Když mezi skupinami dotyčného přímo nefiguruje žádné MLM, zkuste do některé ze skupin vstoupit a vyhledat příspěvky konkrétního člověka; mezi staršími možná najdete příspěvky, kde neprozřetelně vyzradil název společnosti.
  • Zkuste také googlit. Vyberte si větu v textu inzerátu, která není úplně běžná a zadejte ji do vyhledávání Google, mezi výsledky možná objevíte název konkrétní společnosti či rovnou zkušenosti těch, kteří už mají s danou nabídkou nějaké zkušenosti.

Nejčastěji nabízené MLM přivýdělky


Uznávám, že řádky výše nejsou tak optimistické, jako bývají právě MLM náborové inzeráty. Pokud se i přesto rozhodnete u těchto firem začít s prodejem, nezapomínejte, že je nutné příjmy danit. A to buď tak, že vás firma přijme na pracovní poměr či brigádu (což dělají velmi zřídka), nebo si budete muset sami zřídit živnost. Pamatujte také i povinnost EET v případě, že budete přijímat hotovostní platby od zákazníků. Náklady na administrativu ale nejsou jediné, nezanedbatelné bývají i časové náklady. Stanete-li se tedy prodejcem, přeji vám mnoho štěstí, spokojenosti a přepočtený hodinový plat, nad kterým snad nezapláčete.


Zdroje a další čtení:

Komentáře

  1. Už aby se svět zase vrátil do pořádku. Mně už z toho věčného válení se v bazénu začíná bolet hlava. Jo fakt, nedělám si srandu. Vždyť já na homeoffice trávím skoro čtyři hodiny denně v teplé vodě přímo na chalupe v Jizerkách. Do kanceláře mě už nikdo nikdy nedostane. To je jediné plus pandemie.

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj, takovýto článek by se mi moc hodil několik měsíců zpátky, kdy jsem se stěhovala ze své kanceláře domů, do mé nové domácí kanceláře. První dny se mi doma pracovalo opravdu špatně. Nemám totiž žádnou pracovnu, takže jsem seděla v jídelně, kde mě stále otravovaly děti. Přistavět novou místnost jsem si v našem pronájmu nemohla, tak jsem si alespoň koupila stoleček, který jsem sehnala tady. Domluvila jsem se s dětmi, že když sedím u tohoto stolku, nesmí na mě mluvit, když to není důležité.

    OdpovědětVymazat
  3. Jo, tak tyhle letadla a všelijaké podvody "od počítače" taky nemám rád. Já osobně mám klasickou práci v Liberci a jsem spokojený. Mám párkrát za měsíc možnost home office, ale využívám to prakticky jen když musím a ne když se mi nechce vstávat z postele. Zjistil jsem, že nejlépe se mi stejně pracuje v klasickém kolektivu, kde mě donutí osm hodin makat a ne půl dne proležet v teplákách na gauči. ;-)

    OdpovědětVymazat
  4. Já například z domova pracuji prakticky od té doby, co jsem začal podnikat a musím říct, že mi to vyhovuje. Veškerou práci můžu řešit přes internet a to je pro mě ideální. Dokonce ani se svými spolupracovníky se už díky tomu, že existují různé konferenční systémy pro videokonference nemusím setkávat osobně.

    OdpovědětVymazat
  5. Bohužel jsem byl donucen pracovat doma posledního zhruba roku a půl kvůli pandemii COVID a rozhodně to nebyla dobrá zkušenost. Možná, že to někomu může vyhovovat, ale já jsem prostě společenský typ a potřebuji kolem sebe mít lidi. Navíc jsem vyučený truhlář, takže mne může živit velice dobře řemeslo - teď jsem si zrovna vybavil dílnu i pracovní šatník, takže bych chtěl co nejdříve začít :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Také mám teď už nějakou dobu práci z domova. Před pár lety mě totiž zlákalo založení s.r.o. a rozhodla jsem se začít podnikat. Většinu práce můžu dělat právě z pohodlí domova, což mi naprosto vyhovuje. Člověk má pak i víc času na rodinu, než v klasickém zaměstnání. Je ale pravda, že s podnikáním je na druhou stranu spojeno i více starostí.

    OdpovědětVymazat
  7. Já nevím no, dřív jsem se také dívala po různých podobných přivýdělcích, ale naštěstí už toto dělat nemusím. Před pár měsíci jsem totiž nastoupila do https://www.vasepekarna.cz/ a tam mám skvěle placenou práci, takže už nic takového nepotřebuji. Je teda pravda, že to je celkem náročné, ale to mi až tak nevadí.

    OdpovědětVymazat
  8. Moje dcera začala nedávno pracovat na dálku a pro moji generaci je to stále zvláštní. My jsme prostě ráno přišli do práce, všechny jsme znali a práci jsme si nenosili domů. Někdy je na ní vidět, že ji chybí sociální kontakt. Dělám přes 20 let v kanceláři a nedávno jsme jako benefit dostali také práci z domova. Zatím jsem to využila pouze párkrát, jednou z dovolené na Slovensku a párkrát když mi nebylo dobře a nechtěla jsem nakazit kolegy. Preferuji ale práci vykonávat v kanceláři jako dřív.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Global 3000

tianDe

Svět World Ventures – opravdu cestování zadarmo?